Od jakiegoś czasu można śledzić regularne wzrosty cen mieszkań w Trójmieście. W 2021 roku nic się nie zmieniło, a ceny lokali powtórnie wyznaczały nowe granice. Godnym uwagi jest fakt, że był to rok, w którym odnotowano również przyrost ilości nowych lokali przekazanych do użyteczności. Pomimo tego ceny poszły mocno do góry. Nie zraziło to jednak nabywców, gdyż w ubiegłym roku odnotowano większą sprzedaż mieszkań.
Nie da się ukryć, że w 2021 roku ceny nieruchomości zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, poszybowały do góry. Przeciętna wartości mieszkań osiągnęła następny rekord. Potwierdza to również raport Narodowego Banku Polskiego, który to tworzony jest na podstawie danych od agentów nieruchomości i deweloperów. Wyczytać można z nich, że porównując trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku możemy zanotować wzrosty cen nieruchomości w Gdańsku o nieco ponad 10 procent.
Trójmiasto wiedzie prym biorąc pod uwagę kraj, chociaż w pozostałych większych miastach także widać wzrosty cen, co jest wywołane przede wszystkim inflacją czy też podnoszeniem stóp procentowych. Oczywiście inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednak poza Trójmiastem podwyżki cen nie wyglądają na aż tak radykalne.
Wzrost cen nieruchomości w 2021 roku dotyczy zarówno rynku pierwotnego, jak i wtórnego, przy czym Nie sposób ukryć, że w tym roku do góry wyjątkowo poszybowały ceny mieszkań nowych.
W tej chwili trwa polowanie na dobre nieruchomości. Trwa ono nie jedynie na rynku premium. Mieszkania o powierzchni 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym są niezwykle przebrane, małe lokale na wynajem także. Mieszkanie ciężko znaleźć, bo mieszkania zostają sprzedane błyskawicznie. Jeżeli oferta została dobrze przygotowana, finalizacja bywa nie dłuższa aniżeli dwa-trzy tygodnie. Ponadto otoczenie trójmiejskich pośredników dopracowało współpracę między biurami, dlatego wiele propozycji w ogóle nie pokazuje się na portalach, gdyż klient zostaje znaleziony, jeszcze nim zostanie przygotowane obwieszczenie.
W ubiegłym roku, po doświadczeniach z głębokim lockdownem, z propozycji sprzedaży szybko wyprzedawały się domy. Bardzo dużo osób pozamykanych w mieszkaniach szybko dążyło do spełnienia swojego marzenia o większej powierzchni i dalekim od wirusa ogródku. Nieustannie wysoka jest w Trójmieście także sprzedaż bardzo dobrze zlokalizowanych apartamentów, które w trakcie pandemicznych utrudnień w przemieszczaniu się po świecie sprawują funkcję tzw. drugich domów, a przy okazji są dobrą inwestycja kapitału.
Gigantyczne oczekiwania klientów wobec firm budowlanych w Gdańsku
Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku wysokiej konkurencji. Codziennie walczą nie tylko o intratne zlecenia, ale również zmagają się z powszechnym zjawiskiem podbierania drogocennych pracowników. Ponieważ reputacja jest w ich wypadku niezwykle istotna, coraz wyraźniej widzą potrzebę ukazywania właściwego wizerunku a także pokazywania konkurencyjnych korzyści. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymać się na dosyć konkurencyjnym rynku oraz pozyskiwać nowych klientów, musi ciągle obserwować otoczenie. Musi pogłębiać wiedzę, wysnuwać konkluzje oraz przekuwać je na konkretne poczynania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi także poradzić sobie z problemami typowymi dla tej dziedziny. Branża budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Inwestując w nowe sprzęty i urządzenia, można rozszerzyć swoją działalność i proponować jeszcze bardziej rozległe i kompleksowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do szerszego grona prawdopodobnych klientów. Zarówno wymiana urządzeń na bardziej zaawansowane, oraz zakup zupełnie nowych maszyn związane jest z zaangażowaniem dość dużego wkładu, jeśli jednak chcemy rozwijać firmę budowaną konieczne jest rozszerzanie dostępnych usług. {Udzielanie|Świadczenie| całościowych usług zwiększa możliwość na wykonywanie zyskownych zamówień, co w kolejności przekłada się na zdecydowanie wyższe zyski.
Ilość firm budowlanych w Gdańsku nakłania do inwestowania w rozwój działalności. Należy zadbać o jakość public relations, a okres zimy, podczas którego zamówień jest mniejsza ilość, dobrze jest poświęcić na rozwój odbioru firmy oraz działania marketingowe.